این خودروساز فرانسوی در حال ساخت یک نهاد جدید است که فروش بیش از ۲.۳ میلیارد یورو (۳.۲ میلیارد دلار سنگاپور) و بیش از ۱۰ درصد حاشیه سود عملیاتی تا سال ۲۰۳۰ را هدف قرار داده است. رنو همچنین روز پنجشنبه (۱۳ اکتبر) اعلام کرد که به دنبال سرمایهگذاران خارجی برای تامین مالی حدود ۵۰۰ میلیون یورو از هزینههای برنامهریزیشده خود است.
لوکا دی میو، مدیرعامل رنو در بیانیهای گفت که هدف اصلی و مهم در مواجهه با چالش آبوهوا، الزامات نظارتی جدید و فشار فزاینده بر منابع و ارائه راه حلهای حلقه بسته بازیافت است. هدف این است که بازیافت را وارد عصر جدیدی کنیم و به رهبر اروپا در اقتصاد چرخشی(بازیافت) خودرو تبدیل شویم.
خودروسازان برای استفاده بهتر از منابع تحت فشارند زیرا آنها در زنجیره تامین پرتنش، قیمتهای سرسامآور انرژی و تنشهای ژئوپلیتیکی که دسترسی به مواد خام را محدود میکند، قرار دارند. ساخت باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی نیازمند تامین مقادیر زیادی از فلزات است که با افزایش تقاضا شاهد افزایش قیمتها بودهاند.
استلانتیس، رقیب رنو، سازنده خودروهای شاسی بلند جیپ و خودروهای پژو، برنامههای بازیافت خود را در اوایل این هفته تشریح کرد و درآمد سالانه ۲ میلیارد یورویی تا سال ۲۰۳۰ را هدف قرار داده است.
دی میو این احتمال را رد نکرد که نیسان موتور، شریک رنو، در این نهاد جدید سرمایهگذاری کند. او گفت که مذاکرات گستردهتر بین این شرکتها در مورد طرح جداسازی خودروهای برقی خودروساز فرانسوی و ایجاد توازن مجدد احتمالی در اتحاد چند دههای آنها ادامه دارد و به خوبی پیش میرود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، دی میو این را هم گفته در حالی که مذاکرات سخت است اما او خوشبین است که ممکن است در هفتههای آینده توافقی با نیسان در طرحهای مختلف حاصل شود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/